Ford bronco (форд бронко)

Технические характеристики Bronco 2020-2021

Тип Объем Мощность Крутящий момент Разгон Максимальная скорость Количество цилиндров
Бензин 2.3 л 270 л.с. 420 H*m 4
Бензин 2.7 л 310 л.с. 542 H*m V6

Подробнее

Новому внедорожнику досталось два бензиновых двигателя от Explorer и Edge.

  1. Базовый Ecoboost 2.3 с турбонаддувом выдает 230 лошадиных сил и 420 H*m крутящего момента. Его предлагают в паре с 7-ступенчатой механикой Getrag, либо 10-ступенчатым автоматом.
  2. Альтернатива – Ecoboost 2.7 V6 с турбонаддувом. Двигатель выдает 310 лошадиных сил с 542 H*m момента, а парой выступает только 10-ступенчатый автомат.

От КПП мощность идет двухступенчатой раздатке, которых предлагают две: part-time с переключением на ходу и понижающим передачей числом 2,72:1 или электромеханическая с автоматическими переключениями и понижайкой 3,06:1.

Взяв механику, на первой передаче получится передаточное соотношение 94,75:1 максимум, что по заявлению Форда является рекордом. Дальше мощность отходит мостам. Сзади это мост Dana 44 AdvanTEK, а спереди обычный Dana AdvanTEK. Электронная блокировка дифференциала Spicer Performa-TraK – опция.

Подвеска внедорожника вкруг независимая, спереди использованы кованые А-образные рычаги, а сзади многорычажка. Стойки Bilsterin имеют увеличенный ход и концевые клапана, смягчающие удар. Стабилизаторы поперечной устойчивости могут как на Рэнглере размыкаться и смыкаться. Дополнительно продается опция, смыкающая стабилизаторы на большой скорости.

Геометрия Bronco:

  • угол въезда – 29 градусов;
  • угол съезда – 29 градусов;
  • угол рампы – 37,2 градуса;
  • максимальная глубина брода – 851 мм.

Машина естественно рамная.

Поведением узлов управляет система Terrain Management, имеющая 7 программ, которые могут меняться автоматически. Опционально продается внедорожный круиз-контроль и уменьшенный радиус разворота векторизацией тяги.

Роскошь внутри

Салон внедорожника нацелен на комфорт и качественные материалы, здесь нет утилитарности. Сиденья, дверные карты и подлокотник Bronco обшиты качественной двухцветной кожей. Дизайн делали таким, чтобы бы его было легко убирать после бездорожья, кстати, кнопки защищены от воды.

5 или 4 посадочных места зависят от типа кузова. Кресла могут регулироваться электрически, будет подогрев и даже вентиляция в зависимости от комплектации.

Из мелочей порадует USB-порт на панели торпедо для регистраторов и там же есть штатный держатель смартфона. На спинки сидений установили крючки Molle, а пол багажника прорезиненный, чтобы его можно было мыть водой.

Водителю достается 3-спицевый мульти-руль с «лошадкой» посередине. Это не Мустанг, а просто маркетинговая история. Приборная панель полностью электронная с большим экраном.

Главный дисплей салона – мультимедиа SYNC 4 с 8-дюймовым или 12-дюймовым экраном. Она обновляется самостоятельно и может интегрироваться с приложениями FordPass Performance. Внизу понятный блок климат-контроля, а на тоннеле шайба полного привода, подстаканники и кнопки стеклоподъемников.

Багажник вмещает аж 1008 литров, а при сложенном диване получится 2197 литров. 3-дверный кузов конечно не такой вместительный – 668/1481 литров.

Утилитарный дизайн

Внешность не соответствует концерну, она напоминает первое поколение модели и конечно главного конкурента. Представлен 3-дверный и 5-дверный внедорожник, а еще выпущена Sport версия с несколько иным дизайном.

В передней части круглые светодиодные фары с выступающими линиями к центру. Посередине красуется название автомобиля, а не бренда. Бампер маленький, так как нужно сохранить свесы, на нем же находится две буксировочные проушины.

Боковая часть имеет огромные пластиковые арки. Формы в основном плавные с тонкими декоративными линиями. Bronco 2020-2021 достаются колеса от 16 до 18 дюймов, плюс выбирается резина от 30 до 35 дюймов.

Корма еще сильнее напоминает конкурента, правда фонари здесь вертикальные. Крышка багажника ровная с ручкой открытия двери и навесным большим запасным колесом. Бампер утоплен опять же для свесов.

Внешности доступна трансформация, можно снимать крышу, двери или центральные панели дверей. Доступны опциональные навесные оборудования: лебедка, багажник не крыше и т.д.

Размеры 5-дверного автомобиля:

  • длина – 4813 мм;
  • ширина – 2014 мм;
  • высота – 1999 мм;
  • колесная база – 2946 мм;
  • клиренс – 294 мм.

Размеры 3-дверного:

  • длина – 4412 мм;
  • ширина – 2014 мм;
  • высота – 1826 мм;
  • колесная база – 2550 мм;
  • клиренс – 294 мм.

Safety and Driver-Assistance Features

The Bronco is available with a suite of driver-assistance technology, including automatic high-beams and parking sensors. It also has equipment that makes low-speed rock crawling and trail driving easier. For more information about the Bronco’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

  • Available forward-collision warning and automated emergency braking
  • Available lane-departure warning and lane-keeping assist
  • Available blind-spot monitoring and rear cross-traffic alert

Interior, Comfort, and Cargo

Available with two or four doors, soft tops or hardtops, and removable body panels, the Bronco offers the same open-air possibilities that make the Wrangler an outdoor person’s delight. The Ford’s interior has a few more innovations than the Jeep, too. For example, the Bronco has a rack built into the top of its dashboard that allows smartphones and GoPros to be mounted there. It also has frameless doors that are easy to remove. However, their long side glass can snag the weatherstripping and they allow extra wind noise to enter the cabin. Still, the extended-wheelbase four-door models have space on board to store all four doors. Since the exterior mirrors are mounted on the base of the windshield, they’re still useable when the doors are taken off. When exposed to the elements, the cabin can be protected with the available rubberized flooring and marine-grade vinyl upholstery. Those who want a fancier environment can opt for leather seating surfaces, but the interior’s expansive swaths of plastic look cheap on upper trims. Even in the two-door Bronco, there’s enough space in the back seat to comfortably fit two adults. The four-door version alone has a third, middle seat in the rear and offers a hair more legroom, but most of its extra length applies to the cargo area, which is more than 50 percent larger than the two-door.

View Photos

Marc Urbano

Engine, Transmission, and Performance

Sorry, folks. The Bronco doesn’t come with eight cylinders. Instead, there’s a standard 300-hp turbocharged 2.3-liter four-cylinder or an optional 330-hp twin-turbo 2.7-liter V-6. A 10-speed automatic transmission bolts to both gas engines, but a seven-speed manual is only compatible with the smaller one. Unfortunately, neither engine has an enthusiastic soundtrack. Every Bronco sends power to all four wheels, and its independent front suspension is more sophisticated than Jeep’s front stick axle. Other noteworthy options include 35-inch mud-terrain tires, beadlock-capable wheels, electronic locking front and rear differentials, and a sway-bar-disconnect feature. After our first driving impressions, the Bronco most impressed us with its on-road refinement. Not only is its steering more precise than the Wrangler’s wheel, but the Ford simply handles better overall. Of course, equipped with the largest tires and softest suspension, there’s significant brake dive, and its body-on-frame construction isn’t kept secret. Still, the Bronco isn’t a one-trick pony, and it’s capable of conquering truly treacherous terrain. Both the two- and four-door models are also rated to tow 3500 pounds—same as the Wrangler.

View Photos

Marc Urbano

Warranty and Maintenance Coverage

Ford provides a competitive limited and powertrain warranty that aligns with most of its rivals. However, it lacks the complimentary maintenance that some competitors provide.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

Specifications

2021 Ford Bronco First Edition
Vehicle Type: front-engine, rear/4-wheel-drive, 4-passenger, 2-door wagon

PRICE
Base/As Tested: $58,410/$59,410
Options: towing package, $595; Rapid Red paint, $295; entry keypad, $110

ENGINE
twin-turbocharged and intercooled V-6, iron-and-aluminum block and aluminum heads
Displacement: 164 in3, 2694 cm3
Power: 330 hp @ 5250 rpm
Torque: 415 lb-ft @ 3100 rpm

TRANSMISSION
10-speed automatic

CHASSIS
Suspension, F/R: control arms/live axle
Brakes, F/R: 12.2-in vented disc/12.1-in disc
Tires: Goodyear Wrangler Territory MT
LT315/70R-17 113/110S M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 100.4 in
Length: 173.7 in
Width: 79.3 in
Height: 75.2 in
Passenger Volume: 97 ft3
Cargo Volume: 22 ft3
Curb Weight: 4975 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 6.3 sec
1/4-Mile: 15.0 sec @ 91 mph
100 mph: 19.5 secResults above omit 1-ft rollout of 0.3 sec.
Rolling Start, 5–60 mph: 7.4 sec
Top Gear, 30–50 mph: 3.4 sec
Top Gear, 50–70 mph: 4.4 sec
Top Speed (gov ltd): 106 mph
Braking, 70–0 mph: 197 ft
Roadholding, 300-ft Skidpad: 0.71 g

C/D FUEL ECONOMY
Observed: 15 mpg
75-mph Highway Driving: 18 mpg
Highway Range: 300 mi

EPA FUEL ECONOMY
Combined/City/Highway: 17/17/17 mpg

Overview

The legendary Ford Bronco returns with cool retro styling, innovative features, and impressive off-road capabilities, all of which helped it secure a place on our Editors’ Choice list for 2021. While purists will decry the absence of a V-8 option, they’ll applaud the Bronco’s optional manual transmission and many nostalgic details. Its interior layout is simple but loaded with technology, such as an available 12.0-inch touchscreen and an off-road performance app. The cabin also contains durable, waterproof surfaces that protect things when the doors and the soft or hardtop roofs are removed. Its convertible nature—along with two- and four-door body styles—pits Ford’s most rugged SUV against the popular Jeep Wrangler. With a highly capable chassis and drivetrain, the 2021 Bronco has a legit chance to challenge the Jeep for the trail-rated crown.