Опубликованы данные о расходе топлива пикапа ford f-150 2021

Infotainment and Connectivity

Ford provides an 8.0-inch infotainment display as standard that runs an improved version of the brand’s Sync 4 software, while a much larger 12.0-inch unit is optional. This matches the Ram 1500’s optional 12.0-inch vertically oriented display, which dwarfs the 8.0-inch screens in both the Chevy Silverado and GMC Sierra. Apple CarPlay and Android Auto are both standard, as is a Wi-Fi hotspot; navigation, SiriusXM radio, and a Bang & Olufsen stereo system are optional. Sync 4’s new software provides over-the-air updates for future software releases, traffic-and- weather updates via the optional navigation system, and onboard telematics for fleet customers to help track vehicle location and usage.

Engine, Transmission, and Performance

Like the 2020 model, the 2021 F-150 is available with several engines—a 290-hp 3.3-liter V-6; a 400-hp 5.0-liter V-8; a 325-hp twin-turbocharged 2.7-liter V-6; a 400-hp twin-turbocharged 3.5-liter V-6; and a 250-hp 3.0-liter diesel V-6. No matter which engine you choose, the F-150 comes paired with a 10-speed automatic. For the first time ever, the F-150 is also offered with a hybrid powertrain. Ford claims that the new 400-hp hybrid powertrain—which consists of a 3.5-liter twin-turbo V-6, a 35 kW electric motor, and a 10-speed automatic transmission—will offer up to 700 miles of driving range per tank and can also power an onboard generator for keeping the power flowing at job sites or during power outages. Buyers will be able to choose between rear- and four-wheel drive with any of the F-150’s available powertrains. At our test track, a four-wheel drive Lariat with the hybrid powertrain galloped to 60 mph in a brisk 5.4 seconds. During our test drive, we noted a compliant ride and agreeable handling; high-spec models such as the King Range come with a variable-assist steering system that sharpens responses at low speeds for a more agile feeling. We haven’t driven it yet, but the Tremor model promises the most off-road capability; it offers 33-inch all-terrain tires, an upgraded suspension, a locking rear differential and a four-wheel drive transfer case borrowed from the mighty F-150 Raptor. The rumored all-electric F-150 will likely be a joint venture with EV upstart Rivian, but Ford has yet to announce much about that.

View Photos

Andi Hedrick

Форд Ф 150 гибрид

Единственная силовая установка предлагаемая для нового поколения Ford F-150 со старта продаж это новый 3,5-литровый полностью гибридный V6 PowerBoost, который будет доступен на каждом уровне комплектации, от F-150 XL до Limited. Надежный двигатель Ford EcoBoost работает в компании с 10-ступенчатой автоматической коробкой передач SelectShift, в которую встроен 47-сильный электромотор. Регенеративное торможение включено в состав трансмиссии, чтобы подзаряжать 1,5 кВт-ч литий-ионную батарею. Новый пикап F-150 с гибридным двигателем способен буксировать прицеп полной массой до 5440 кг и преодолевать до 700 км на одном баке бензина.

Другие моторы появятся под капотом нового пикап позже — это бензиновые V6 2.7 EcoBoost, V6 3.3 Ti-VCT FFV, V6 3.5 EcoBoost и V8 5.0 Ti-VCT и дизель V6 3.0 Power Stroke.

Safety and Driver-Assistance Features

Ford is offering a host of driver-assistance features, but few are standard. More features will be available as buyers walk up through the F-150’s six trim levels, including a rear-facing camera for monitoring a trailer while on the go. For more information about the F-150’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

  • Standard automated emergency braking with pedestrian detection
  • Available lane-departure warning with lane-keeping assist
  • Available adaptive cruise control

Главные особенности нового Ford F-150

Абсолютно новый Ford F-150 начинается с прочного, проверенного фундамента — полностью коробочной стальной рамы с высокопрочным корпусом из алюминиевого сплава военного класса. Каждая панель оригинального и прочного экстерьера имеет новый дизайн, в то же время сохраняя свой смелый и жесткий внешний вид, включая обновленный дизайн фар, новый купол с электроприводом и обтекатели. Более высокие передние крылья, и шины большего диаметра, выдвинутые на три четверти дюйма, создают более сильную и мощную стойку.

Для нового пикапа доступны 11 вариантов фальшрадиаторной решетки, каждая из которых отличается по дизайну и безошибочно идентифицирует F-150, а также новые надписи на заднем борту. Функциональные обновления включают в себя доступные светодиодные фары и задние фонари, а также полноразмерные подножки с пусковым выключателем, которые обеспечивают лучший доступ к грузовому отсеку грузовика.

Совершенно новый Ford F-150 также самый аэродинамичный в истории. Новые активные жалюзи решетки, и новая геометрия кабины и двери багажного отделения работают вместе, чтобы уменьшить сопротивление и улучшить расход топлива.

Интерьер полностью перепроектирован. Благодаря улучшенным материалам, новым цветам и большему объему хранения, он лучше обеспечивает функциональные потребности клиентов грузовых автомобилей. Каждая поверхность была тщательно продумана. Например, более устойчивые к загрязнению двухцветные сиденья для XL или новый стандартный двойной перчаточный ящик.

F-150 представляет новый мультимедийный комплекс Ford SYNC 4 с 12-дюймовым сенсорным экраном (в базе для серии XLT и выше), который позволяет клиентам разделять экран и управлять несколькими функциями одновременно, включая функции навигации, воспроизведения музыки и настойки автомобиля. Выверенный дизайн обеспечивает баланс между требованиями к доступности технологий и большим удобством физических кнопок. 8-дюймовый сенсорный экран, стандартный для грузовых автомобилей в комплектациях XL и XLT, дает лучшую обзорность камеры заднего вида. На обоих экранах имеется доступ к новому цифровому руководству пользователя, которое может помочь легче находить нужную им информацию, включая видеоролики с инструкциями для получения дополнительных пояснений.

Создавая офис в любом месте, новая дополнительная внутренняя рабочая поверхность Ford F-150 идеально подходит для подписи документов, работы на 15-дюймовом ноутбуке или для перекуса на парковке. Эта опция доступна во всех комплектациях. Зная, что многие клиенты предпочитают устройство переключения консоли, компания Ford создала складной блок для F-150, который легко складывается в центральную консоль нажатием кнопки и обеспечивает полный доступ к большой рабочей поверхности. В арсенаеле также виртуальная 12-дюймовая панель приборов и эксклюзивные сиденья Max Recline Max, доступные на моделях King Ranch, Platinum и Limited.

Warranty and Maintenance Coverage

The F-150 comes with three years or 36,000 miles of bumper-to-bumper coverage and five years or 60,000 miles of powertrain protection. Ford doesn’t offer any complimentary scheduled maintenance, but rivals such as the Toyota Tundra and the GM twins do.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

SPECIFICATIONS

2021 Ford F-150 Lariat Powerboost

VEHICLE TYPEfront-engine, rear-/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door pickup

PRICE AS TESTED$66,345 (base price: $46,350)

POWERTRAINtwin-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.5-liter V-6, 400 hp, 500 lb-ft; permanent-magnet synchronous AC motor, 47 hp; combined output, 430 hp, 570 lb-ft; 1.5-kWh lithium-ion battery pack

TRANSMISSION10-speed automatic

CHASSISSuspension (F/R): control arms/live axleBrakes (F/R): 13.8-in vented disc/13.8-in vented discTires: Goodyear Wrangler Territory AT, 275/65R-18 116T M+S

DIMENSIONSWheelbase: 145.4 inLength: 231.7 inWidth: 79.9 inHeight: 77.2 inPassenger volume: 136 ft3Curb weight: 5794 lb

C/D TEST RESULTS60 mph: 5.4 sec100 mph: 13.7 secRolling start, 5–60 mph: 5.9 secTop gear, 30–50 mph: 3.3 secTop gear, 50–70 mph: 4.0 sec1/4 mile: 13.9 sec @ 101 mphTop speed (governor limited): 107 mphBraking, 70–0 mph: 203 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.72 gStanding-start accel times omit 1-ft rollout of 0.3 sec.

EPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 24/24/24 mpg

Interior, Comfort, and Cargo

Interior appointments receive an upgrade for 2021, which Ford needed to do in order to compete with the Ram 1500’s deluxe cabin. More premium materials used throughout and the cabin is dotted with more storage cubbies. Additional convenience features are intended to make things easier for those who use the F-150 as a mobile workspace. For example, the 10-speed automatic’s shift lever can be folded flat with the center console to create a large flat workspace. Similarly, the F-150 can be ordered with fold-flat front seats that can provide a place for sleeping. Passenger space is similar to the outgoing model, with the four-door crew-cab body style being the most spacious and family-friendly of the bunch. Out back, the F-150’s bed sees several improvements, starting with available power-operated running boards that now extend down the side of the truck to provide a handy step to reach into the cargo area. An optional onboard generator provides up to 7.2-kW of power to support electricity needs at the job site or at tailgate parties.

View Photos

Andi Hedrick